Avtal

En leverans innehåller två månaders förbrukning av D-vitamin.

149 kr per månadsförbrukning, totalt tolv leveranser under tolv månader. 

Frakt: 69kr per leverans.

Vi bjuder på två månadsförbrukningar till ett värde av 298kr.

Efter avtalstiden på tolv månader fortgår abonnemanget löpande med en månads uppsägningstid.

Minsta totalkostnad för abonnemanget är 3576 kr.

Svensk Hälsa erbjuder en nöjd kund-garanti som du finner mer information om i de allmänna villkoren.

Första leveransen i avtalet sker c.a 45 dagar efter första provpaketet. Detta för er möjlighet att kunna nyttja ‘’Nöjd-kundgarantin’’ och/eller lagen om distansavtal.

Du har rätt att ångra ditt avtal 2 veckor efter du mottagit din första leverans. Det gör du genom att kontakta Svensk Hälsa/Nordiska supplement ABs kundtjänst på 08 755 55 09 eller support@svenskkost.se

Allmänna villkor

Svensk Hälsa säljer kosttillskott direkt hem till dig på prenumerationsbasis. Köparen ska ha fyllt 18 år för att teckna en prenumeration hos oss. Vid beställning utgör köpvillkoren grunden till avtalet mellan köparen och Svensk Hälsa/Nordiska Supplement AB.

Svensk Hälsa reserverar sig för eventuella felaktigheter på webbplatsen inkluderat information om våra produkter, priser och lagerstatus. Vi reserverar oss även för att produkter kan ha tagit slut och därför inte går att leverera innan vi fått in produkterna igen från våra egna leverantörer.

Svensk Hälsa kan från tid till annan ha rabatter eller erbjudanden på produkterna i vårt sortiment. Under dessa tillfällen kan vi ha andra mer förmånliga villkor än vad som normalt gäller. Dessa villkor kommer att framgå i anslutning till samtliga av de produkter som det aktuella erbjudandet avser. Vi förbehåller oss rätten att när som helst dra tillbaka erbjudandet eller rabatten.

Personuppgiftspolicy

Vi behandlar alla kunders personuppgifter konfidentiellt och i enlighet med gällande lagstiftning. Läs mer om hur Svensk Hälsa hanterar dina personuppgifter i vår personuppgiftspolicy eller kontakta kundtjänst ifall du har frågor om personuppgiftshanteringen eller om du vill utöva dina rättigheter enligt dataskyddsförordningen (GDPR).

Köpvillkor

Produkter

Våra produkter är noga utvalda. Vår tillverkare följer de lagar och regler som gäller vid tillverkning av hälsokost. För att kunna säkerställa kvalitén väljer tillverkaren ut råvarorna mycket noga och tillverkningsprocessen är säker.

Samtliga produkter i vårt sortiment är godkända för användning i Sverige. Tänk på att kosttillskott inte ska användas som ersättning till annan kost utan endast som ett komplement. Du bör alltid rådfråga en läkare ifall du lider av en sjukdom eller på annat sätt befinner dig i en riskgrupp för att försäkra dig om att produkterna inte utgör någon risk för din hälsa.

Leverans

Vi skickar våra leveranser per post. Våra leveranser av kosttillskott innehåller dagsdoser för 30 – 60 dagar beroende på vald produkt. Din beställning skickas direkt hem till dig i brevlådan inom 14 dagar från det att vi mottagit din beställning. Leveransen skickas i brev till din hemadress och passar i din brevlåda och de flesta brevinkast. Därefter mottar du en försändelse var fjärde till åttonde vecka beroende på din prenumeration, förutsatt att du ej meddelar annat. Vid eventuell försening av din första leverans har du som kund rätt att häva ditt köp utan extra kostnad om du inte godkänner ny föreslagen leveranstid. Vi levererar endast till adresser i Sverige.

I händelse av en situation utanför vår kontroll (force majeure) har Svensk Hälsa rätt att skjuta upp leveransen tills den rådande situationen är över. Det gäller bland annat myndighetsåtgärd, strejk eller annan stridsåtgärd på arbetsmarknaden, krig eller naturkatastrof.

Frakt

En kostnad för frakt på 69 kronor per leverans kan tillkomma beroende på typ av prenumeration. Är ni flera i samma hushåll som prenumererar försöker vi i möjligaste mån sampacka produkterna.

 

Betalningsvillkor

Alla priser är inkl. moms. Betalning sker via faktura som skickas till av dig angiven postadress alternativt e-postadress i samband med beställning av kosttillskott. Betalningsvillkoren är 20 dagar från fakturadatum. Vid försenad eller utebliven betalning tillkommer en påminnelseavgift på 60 kr samt dröjsmålsränta enligt räntelagen och ev. inkassokostnader.

Vi kan komma att neka dig ett köp eller framtida leverans på en prenumeration ifall du inte tidigare har betalat en faktura från oss eller innehar betalningsanmärkningar.

Priser

Våra priser inkluderar moms och gäller till dess att vi aviserar en ny prislista. För aktuella priser se www.svenskkost.se. Har du valt en tidsbestämd prenumeration är du skyddad av prisgaranti under hela bindningstiden.

Ångerrätt

Du har enligt lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler rätt att ångra ditt ingångna avtal inom 14 dagar (ångerfrist) från det datum du har mottagit varan. Om du som kund vill åberopa din ångerrätt skall du meddela oss detta inom ångerfristen. Du gör detta genom att fylla i en ångerblankett som medföljer vid varans leverans. Om du utövar din ångerrätt kommer vi att betala tillbaka alla betalningar vi fått från dig, inkluderat leveranskostnader. Återbetalningen kommer att ske inom 14 dagar från och med den dag då vi underrättades om ditt beslut att utöva din ångerrätt. Vi förbehåller oss dock rätten att återbetala tidigast då vi fått ångerblanketten skickad till oss. Om du utnyttjar din ångerrätt ska du inte returnera varan utan endast ångerblanketten. Ångerrätten upphör när du brutit den aktuella förpackningen.

Har du valt en prenumeration med bindningstid så gäller ångerrätten enligt ovan. Frakt och miljöavgift återbetalas ej. 

Svensk Hälsa följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Vill du läsa mer om dina rättigheter som kund hänvisar vi dig till Konsumentverkets webbplats; www.konsumentverket.se

Har du frågor om ångerrätten kan du kontakta kundtjänst via e-post eller telefon, kontaktuppgifter ser du längst ner på sidan.

Nöjd kund-garanti

Svensk Hälsa kommer att kontakta er per telefon med frågor avseende hur du uppfattar din produkt. Kontakten sker genom sms eller telefonsamtal och kommer ske någon gång under den första 35-dagarsperioden efter din beställning. Om du inte är nöjd med produkten efter att du testat den under en 35-dagarsperiod kan du ange det i den undersökning som du kommer till genom bifogad länk i sms.

För att du som kund ska kunna nyttja nöjd kund-garantin som stoppar ytterligare utskick måste du senast 5 dagar efter mottaget sms skicka in ångerblanketten per rekommenderat brev. Ångerblanketten finns att hämta på vår hemsida samt återfinns i beställningsbekräftelsen.

Brevet ska skickas till vår adress som du finner på www.svenskkost.se under fliken ”Kontakta oss”. 

Uppsägning och tvist

Samtliga prenumerationer har en (1) månads uppsägningstid och måste sägas upp senast en (1) månad innan nästkommande leverans. Har du valt en tidsbestämd prenumeration övergår den automatiskt i en obunden prenumeration efter bindningstidens slut. Uppsägningstiden är en (1) månad efter det att bindningstiden upphört. Du kan närsomhelst välja att pausa din prenumeration dock endast vid två leveranstillfällen per år. Ring kundtjänst eller skicka ett e-mail till support@svenskkost.se innehållande ditt ärende, kundnummer, namn och adress så hjälper vi dig vidare med dina önskemål.

Om det uppstår tvist mellan Svensk Hälsa/Nordiska Supplement AB och kund skall parterna i första hand försöka lösa tvisten genom en överenskommelse. Om parterna inte kan enas om en överenskommelse kan kunden hänskjuta sitt ärende till Allmänna Reklamationsnämnden, vilkas beslut Svensk Hälsa rättar sig efter. I de fall nämnden inte är behörig att pröva tvisten ska tvisten avgöras av allmän behörig domstol i Sverige.

Avtalsvillkor

Vilken prenumeration som är tecknad framgår av din beställningsbekräftelse som du mottog vid beställning. Du kan även kontakta kundtjänst för att få ditt avtal. Samtliga prenumerationer har en (1) månads uppsägningstid och måste sägas upp senast en (1) månad innan nästkommande leverans. Har du valt en tidsbestämd prenumeration övergår den i en obunden prenumeration efter bindningstidens slut. Uppsägningstiden är en (1) månad efter bindningstid. Du kan närsomhelst välja att pausa din prenumeration gällande två leveranser per år. Ring kundtjänst eller skicka ett e-mail till support@svenskkost.se innehållande ditt ärende, kundnummer, namn och adress så hjälper vi dig. Eventuell retur av varan kan givetvis ske inom ångerfristen och då ska endast returportot betalas. Varan skall skickas tillbaka i oskadat skick och i sin originalförpackning. En outlöst försändelse debiteras med 150 kr. Utebliven betalning eller outlöst försändelse räknas inte som uppsägning av tjänsten. Vi rekommenderar att du tar kontakt med vår kundservice innan en vara returneras.

Reklamation

Svensk Hälsa följer rådande bestämmelser i konsumentköplagen (2022:260). Det innebär att du som kund har rätt att reklamera en produkt under förutsättning att den var defekt vid leveranstillfället. Du bör meddela oss detta så snabbt som möjligt och uppge anledningen till reklamationen. Om du vill reklamera varan kan du antingen begära att varan skickas på nytt eller kräva betalningen åter. Meddelanden gällande reklamation ska skickas till kundtjänst via e-post. Rätten till reklamation upphör enligt lag efter tre år från att du som kund mottagit varan.

Marknadsföring

Svensk Hälsa använder sig av e-post, brev, sms och telefon för att informera om eller marknadsföra våra produkter samt erbjudanden. Svensk Hälsa inhämtar samtycke för att kunna utföra sådana åtgärder. Du kan när som helst återta ditt givna samtycke. Om du inte önskar ta del av erbjudanden från Svensk Hälsa under eller efter prenumerationstiden kan du avböja detta genom att kontakta kundtjänst eller genom att avregistrera dig från framtida marknadsföring genom att klicka på en länk som finns i varje digitalt utskick.

Villkorsändringar

Svensk Hälsa förbehåller sig rätten att ändra prenumerationsvillkoren. Eventuella förändringar träder i kraft tidigast 14 dagar efter att de nya villkoren kommunicerats ut till dig via e-post, brev, sms eller telefon utifrån de uppgifter du delgivit oss vid start av din prenumeration. Om Svensk Hälsa skulle göra väsentliga förändringar i prenumerationsvillkoren har du som kund rätt att i förtid avsluta din prenumeration.

Övrigt

Svensk Hälsa/Nordiska supplement AB förbehåller sig rätten att överlåta sina rättigheter och skyldigheter enligt detta avtal till annan part.

Kundtjänst: Våra öppettider är måndag – torsdag 14:00 – 16:00. Vi nås på telefon måndag – torsdag 14:00 – 16:00, samt fredag 14:00 – 16:00. Väljer du att kontakta oss via e-post eller kontaktformulär svarar vi inom 48 timmar.

Du kan kontakta oss på följande sätt:

Kontaktformulär: www.svenskkost.se

Telefon: 08 755 55 09

E-post: support@svenskkost.se  

Post: Nordiska Supplement AB 

Org nr: 5593879470